Dersin Adı | İletişim Seminerleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 160 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Medya ve İletişim bölümü öğrencilerini, iletişim çalışmaları alanındaki temel kavram ve tartışmalarla tanıştırmayı amaçlamaktadır; ayrıca medya ve iletişim bölümü akademik personelinin akademik ilgi alanları ekseninde verecekleri haftalık seminerler içermektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Akademik dönem boyunca Türkiye ve dünya gündeminden güncel konular medya ve iletişim bağlantıları ekseninde ele alınacaktır. Her hafta farklı bir konu tartışılacak ve öğrencilerin bu konuya dair argümanlar geliştirmeleri beklenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | Medya ve iletişimde temel kavramlar |
2 | Medya ve demokrasi | Media and Democracy (1991), John Keane. The Media, the News, and Democracy: Revisiting the Dewey-Lippman Debate Author(s): Dell P. Champlin and Janet T. Knoedler. |
3 | Medya ve etik | Jackquette, D. (2007) Journalistic Ethics: Moral Responsibility in the Media. |
4 | Medya ve insan hakları | News Coverage of Human Rights Author(s): Jay S. Ovsiovitch. |
5 | Medya ve insan dışı canlıların-materyal dünyanın temsili | Magnetic Animal: Derrida, Wildlife, Animetaphor Author(s): Akira Mizuta Lippit. |
6 | Medya, ütopya | Reification and Utopia in Mass Culture Author(s): Fredric Jameson. |
7 | Medya, distopya | Reification and Utopia in Mass Culture Author(s): Fredric Jameson. |
8 | Medya ve yoksulluğun temsili | Poverty as We Know It: Media Portrayals of the Poor Author(s): Rosalee A. Clawson and Rakuya Trice |
9 | Medya ve tarihini yeniden inşası | Tarih Nedir? E. H. Carr |
10 | Medya ve toplumsal cinsiyet | Toward a Genealogy of Gender in Walter Benjamin's Writing Author(s): Eva Geulen. |
11 | Medya ve çevre sorunları | Science, Politics, and the Mass Media: On Biased Communication of Environmental Issues Author(s): Nils Roll-Hansen. |
12 | Medya ve ırkçılık | Racial Identity and Media Orientation: Exploring the Nature of Constraint Author(s): Jessica L. Davis, Oscar H. Gandy and Jr. |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Dersi veren öğretim elemanı tarafından bir okuma derlemesi temin edilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 50 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | - | |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest